Kurs Konserwatora Żurawi kolejowych i na pojazdach kolejowych
- Wymagania: 18 lat,
- Zajęcia teoretyczne: 16 h,
- Zajęcia praktyczne: 16 h,
- Egzamin: UDT lub TDT,
- Pomoce dydaktyczne: skrypty szkoleniowe, materiały online.
Najbliższe terminy
Informacje dla kursanta:
Plan szkolenia – Wykłady Stacjonarne
Szkolenia konserwatorów urządzeń kolejowych prowadzimy w formie wykładów stacjonarnych.
Plan szkolenia (zajęcia teoretyczne i praktyczne):
- pierwszy dzień w godz. 15:00-15:00
- drugi dzień w godz. 15:00-15:00,
- trzeci dzień w godz. 15:00-15:00.
Zajęcia teoretyczne odbywają się we Wrocławiu przy ul. Wiaduktowej 21 lub w siedzibie Zlecającego.
Zajęcia praktyczne zostaną przeprowadzone w miejscu, w którym będzie dostępne urządzenie objęte zakresem szkolenia.
Informujemy również, że istnieje możliwość realizacji szkolenia teoretycznego w formie online.
Zapis na szkolenie
Zapisu na szkolenie możecie Państwo dokonać w następujący sposób:
- za pomocą formularza na naszej stronie internetowej,
- telefonicznie pod numerem 57 57 57 408,
- mailowo, wysyłając wiadomość na adjsuperosk@gmail.com
- osobiście w jednym z naszych ośrodków.
Klientów Instytucjonalnych, którzy na szkolenie kierują swoich pracowników prosimy o skorzystanie z formularza zapisu lub o wysłanie zlecenia na nasz adres mailowy akademia.oferty@gmail.com.
Wymagania wstępne
Kurs konserwatora Żurawi kolejowych i na pojazdach kolejowych może rozpocząć osoba spełniająca poniższe wymagania:
posiada podstawową wiedzę z zakresu matematyki, mechaniki lub posiada doświadczenie przy obsłudze maszyn/urządzeń.
- ukończyła 18 lat,
Cel kursu
Każda osoba, która ukończy szkolenie:
- zna zasady bezpiecznej konserwacji Żurawi kolejowych i na pojazdach kolejowych;
- identyfikuje i unika potencjalne ryzyka awarii;
- przestrzega przepisów w zakresie konserwacji urządzeń;
- na budowę i funkcje główne części Żurawi kolejowych i na pojazdach kolejowych;
- posiada umiejętność związane z wykonywaniem konserwacji urządzeń;
- potrafi sprawdzić poprawność działania całego urządzenia oraz poszczególnych układów.
Program kursu
W czasie szkolenia zastaną poruszone następujące zagadnienia:
• przepisy i regulacje prawne z zakresu dozoru technicznego;
• charakterystyka i budowa urządzeń transportu bliskiego;
• obowiązki konserwatora;
• najczęściej występujące usterki i awarie oraz metody ich usuwania;
• zasady BHP obowiązujące przy eksploatacji i konserwacji;
• metodologię kompleksowej kontroli i naprawy urządzenia;
• konserwacji prewencyjnej – przeprowadzanej kontrolnie, nawet wtedy, gdy nie zostały zgłoszone żadne usterki. Działanie to jest planowane zgodnie z instrukcją producenta danego sprzętu;
• konserwacji naprawczej – przeprowadzanej w wypadku nieprzewidzianych usterek lub nagłych uszkodzeń i awarii wspomnianego sprzętu;
• umiejętność czytania i interpretacji dokumentacji technicznej układów elektrycznych i hydraulicznych;
• budowa podzespołów i elementów układów elektrycznych;
• budowa podzespołów i elementów układów hydraulicznych i pneumatycznych;
• rodzaje połączeń elementów konstrukcyjnych i sposób ich weryfikacji;
• materiały i środki eksploatacyjne: oleje i smary.
Egzamin
Egzamin przeprowadza komisja wyznaczoną przez TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY.
Egzamin składa się z dwóch części tj. teoretycznej i praktycznej.
Część teoretyczna jest przeprowadzana w formie testowej. Test składa się z 15 pytań. Wynik uznaje się za pozytywny przy udzieleniu min. 11 poprawnych odpowiedzi.
Część praktyczna jest prowadzona w formie ustnej. Podczas tego egzaminu osoba zdająca otrzymuje 6 pytań. Wynik pozytywny uzyskuje się za udzielenie min. 5 prawidłowych odpowiedzi.